Θρεπτική Αξία Ελαιόλαδου

Θρεπτική αξία Ελαιόλαδου

Το «μέγα θεραπευτικό», Ιπποκράτης.

Η θρεπτική αξία του Ελαιόλαδου έχει αναγνωριστεί ευρέως. Από τα χρόνια της αρχαίας Ελλάδας και τον πατέρα της σύγχρονης ιατρικής, τον Ιπποκράτη, μέχρι σήμερα, το Ελαιόλαδο και ιδιαίτερα το Εξαιρετικό Παρθένο Ελαιόλαδο θεωρούνται απαραίτητα στοιχεία της διατροφής μας.

Το Ελληνικό Ελαιόλαδο έχει γίνει μια σημαντική συνιστώσα των υγιεινών διατροφικών συνηθειών που βασίζεται στη μεσογειακή διατροφή. Οι ειδικοί συστήνουν την κατανάλωση τουλάχιστον 2 κουταλιών της σούπας Έξτρα Παρθένο Ελαιόλαδο την ημέρα. Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να απολαύσετε το ελαιόλαδο το οποίο είναι απίστευτα ευεργετικό για την υγεία σας.

Δείτε κάποιους από τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να λείπει το Ελαιόλαδο από τη διατροφή σας:

Αντιφλεγμονώδης δράση
Το Ελληνικό Ελαιόλαδο είναι προικισμένο με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η αντιφλεγμονώδης ιδιότητα πηγάζει από την υψηλή συγκέντρωση σε φυτοθρεπτικά συστατικά (ιδιαίτερα πολυφαινόλες). Τα συστατικά αυτά καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που καταστρέφουν τα κύτταρα του σώματός μας, προλαμβάνοντας έτσι και την πρόωρη γήρανση.

Καρδιαγγειακές ασθένειες
Το Ελαιόλαδο προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις. Μειώνει το επίπεδο της ολικής χοληστερόλης στο αίμα, της LDL χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων, ενώ αυξάνει το επίπεδο της HDL χοληστερόλης.

Πίεση αίματος
Η κατανάλωση ακόρεστων λιπών σε συνδυασμό με λαχανικά δημιουργεί νίτρο λιπαρά οξέα, που είναι γνωστό ότι μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

Διαβήτης
Το Ελαιόλαδο μειώνει τις λιποπρωτεΐνες χαμηλής πυκνότητας, βελτιώνει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Επίσης, επιστήμονες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση Ελαιόλαδου με την πρόληψη διαβήτη τύπου 2 κατά περίπου 50%, σε σύγκριση με δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Καρκίνος
Οι πολυφαινόλες του Ελαιόλαδου δρουν ως αντιοξειδωτικό, μειώνοντας τον κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου, όπως του δέρματος, του μαστού, του παχέος εντέρου και άλλων.

Διατήρηση σωματικού βάρους
Η προσεκτική κατανάλωση EVOO μπορεί επίσης να μειώσει τα επίπεδα της παχυσαρκίας, παρά το υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο του.

Ρευματοειδής αρθρίτιδα
Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα με τη χαμηλότερη κατανάλωση Ελαιόλαδου, έχουν 2,5 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να αναπτύξουν ρευματοειδή αρθρίτιδα από εκείνους που καταναλώνουν περισσότερο.

Οστεοπόρωση
Το Ελαιόλαδο βοηθά τον οργανισμό μας να απορροφήσει ασβέστιο, που είναι απαραίτητο για την καλή υγεία των οστών.